فیلمسازی

فروش فیلمنامه کوتاه طنز – فیلم نامه طنز اینستاگرام

فروش فیلمنامه کوتاه طنز

سناریو نویسی طنز کوتاه

برای شروع به ساخت فیلم کوتاه طنز قبل از هر چیز نیاز به فیلمنامه جذاب، دیدنی یا پربازدید دارین. هر چقدر این فیلمنامه قوی و حرفه ای نوشته شده باشه، می تونین بیشتر روی لایک، کامنت های دریافتی و مخاطب میلیونی حساب کنین. خب فیلمنامه خوب نیاز به لوکیشن مناسب، بازیگران پرطرفدار یا جذاب، ایده، موضوعات پر بازدید داره که باید در همه جزئیات و ابعاد به خوبی مدیریت و اجرا بشه. تیم فیلمسازی باران، ساخت فیلم کوتاه، فیلم سینمایی، سریال های تلویزیونی، ویدئوهای تبلیغاتی، ساخت موزیک ویدئوهای خاطره سال نسل جدید و جاودان کردن صدای بزرگان دنیای موسیقی و هنر، ساخت فیلم های طنز کوتاه اینستاگرام و دیگر شبکه ها اجتماعی را همراه با کادری حرفه ای انجام میده. همکاری با واینرهای اینستاگرام مثل محمدامین کریم پور، علی رضایی الیما، امیر شعبانی، عاطفه سمرقندی، علی غفارزاده، سوگل، ژاله، فرازین، مریم، بردیا و دیگر واینرهای محبوب از جمله فعالیت هایی هستن که داشتیم.

اما بارانی ها در این فرآیند چه مراحلی رو طی می کنن تا به نتایج دلخواه شما و اونچه که مخاطب می خواد میرسه؟

ایده ساخت فیلم طنز کوتاه

اصولا پیدا کردن ایده در مرحله اول فیلمسازی کار خیلی سختیه، مگر اینکه تجربه و مهارت هایی در یافتن ایده و موضوع داشته باشین تا تنها با یک اشاره مَخلص کلام را روی کاغذ بیارین. تمام جمله هایی که در فیلمنامه قید میشه با توجه به کاراکتر بازیگر، موضوع داستان یا مناسبت باید انتخاب بشه و تاثیر عمیقی رو در مخاطب ایجاد کنه.

ایده ساخت کلیپ طنز اینستاگرام

ساخت فیلم کوتاه ارزان قیمت

اگر قصد دارین فیلم کوتاه شما با کمترین میزان بودجه و هزینه (low-budget) ساخته بشه، طبیعتا باید از میزان خدمات، تعداد بازیگران و امکانات هم کم کرد. چون در تمام مراحل دستمزد بازیگر، لوکیشن های متفاوت، افکت و تصویرسازی های ویژه با توجه به میزان فعالیت و کیفیت به هزینه های فیلمسازی اضافه میکنه. اگر میخواین ساخت فیلم کوتاه ارزان قیمت رو داشته باشید باید اول از همه بدونین چه ژانری رو می پسندین:

  • آیا تمایل دارین با سرگرمی و خنده مخاطب بیشتری داشته باشین؟
  • فیلم های تخیلی و جلوه های ویژه برایتان جذاب است؟
  • به دنبال جذب طرفداران فیلم های عاشقانه و درام هستید؟

اول از همه این موضع را انتخاب کنین تا بهتون بگیم برای ساخت فیلم ارزان قیمت در ادامه چیکار باید کرد؟

  1. آیا میدونین مخاطب ژانر مورد نظرتون کیه؟ (از آخر به موضوع نگاه کنین، از مخاطب)
  2. با ساخت فیلم طنز و کمدی کوتاه قراره چه پیامی رو با چه هدفی به مخاطب انتقال بدین؟ (مهمترین هدف فیلمسازی، انتقال احساس به مخاطبه)
  3. آیا می دونین فیلم تخیلی روی هدف شما بهتر جواب میده، درام یا طنز؟

قطعا قبل از اقدام به هرکاری و صرف هزینه، دونستن این موارد خیلی مهمه. چون در ابتدای امر تیم باران برای فیلمنامه نویسی کلیپ تبلیغاتی و یا طنز کوتاه باید موضع روشنی رو دریافت، و دنبال کنه.

برای ساخت فیلم کوتاه ارزان اگر به خوبی با مخاطبان خود آشنا نیستید نگران نباشید. جای هیچ ابهام و دغدغه خاطری نخواهد بود چون مشاوران طناز و فیلمنامه نویسان سینمایی و تلویزیونی باران به شما با توجه به آمار دقیق و اعجاز اعداد، و همچنین تجربه چندین ساله خود، شما رو حمایت و هدایت خواهند کرد.

ساخت کلیپ اینستاگرام با ایده و فیلمنامه

ساخت کلیپ اینستاگرام با ایده و فیلمنامه

انتخاب بازیگر فیلمنامه طنز کوتاه

دوست دارین چه شخصیت هایی در فیلمنامه خلق بشن و تمایل دارین موفقیت فیلمنامه در کدام سمت و سو جون بگیره یا به اوج برسه؟

  • قهرمان داستان آیا میخواد از دختر مورد علاقه ش طی یک سورپرایز ویژه دلبری کنه و قرار زندگی عاشقانه رو بزاره؟
  • آیا میخواین سوپر استار فیلم اقدام به نجات بشریت کنه و قدم بزرگی در راستای حقوق بشریت بر داره؟
  • دنبال یه نابغه اید تا به خلق فرصت ها مثل کریس گاردنر (در جستجوی خوشبختی) در اوج بحران بپردازه؟
  • آدم های معمولی در شرایط ویژه؟ (مثل فیلم های اصغر فرهادی و کیارستمی)

در هر حال انتخاب هر کدوم از کاراکترها برای قهرمان داستان تک بعدی نیست و باید شخصیت پردازی و نقش های مکمل نیز در این راستا تعریف بشه. کافیه بدونیم دنبال چه موضوعیتی هستین، اونوقت انتخاب بازیگر و نقش های مکمل رو خودمون صفر تا صد بهتون ارائه و معرفی می کنیم.

طرح بندی 5 لحظه اساسی در فیلم

سینماگران و فیلمسازان حرفه ای 5 لحظه اساسی رو در فیلم ها، طرح بندی می کنند که اغلب از بخش های لاینفک در فیلمسازی به شمار میره. اما این 5 لحظه کدام هستن:

  1. در ابتدای کار باید مشخص بشه چه افرادی در فیلم ایفای نقش می کنند؟ (کارکترها) کجا هستند (لوکیشن و فضا) و قراره چه اتفاقی بیفته؟ (اکشن و درام)
  2. اتفاقی رخ میده و همه گرایشات به اون سمت سوق پیدا میکنه.
  3. اتفاقی رخ میده که شاید غیرقابل حل به نظر برسه.
  4. داستان به موضوع و گره غیرقابل حلی می رسه که همه از رفعش ناامید میشن.
  5. شخصیت های فیلمنامه جایی که هیچ امیدی نیست باز هم اقدام به بهبود اوضاع و پیشرفت می کنند تا دست به حرکت عظیم و جادویی بزنن.

در مواقع نادر دیده شده که فیلمسازان از خلق این 5 لحظه، صرف نظر کنن. شاید کمی سخت بنظر برسه اما همین فراز و نشیب هاس که یک فیلم رو جذاب میکنه و مخاطب رو برای دنبال کردن ادامه ماجرا میخکوب صفحه موبایل یا تلویزیون می کنه. تیم فیلمسازی باران خلق این لحظات را به دستان چیره و قدرتمند فیلمسازان سینما و تلویزیون می سپارن.

فیلمنامه نویسی کوتاه طنز و تبلیغاتی

آیا قصد دارین فیلمنامه رو خودتون بنویسین؟ میدونین که برای هر کاراکتر چه دیالوگی باید نوشته بشه؟ تسلط به مدیریت و حرکت و هماهنگی صدا، دوربین، نور و بازیگران دارید؟ بعد از اتمام فیلمبرداری و رعایت موارد فوق، آیا از دیدن فیلم کوتاه طنز یا تبلیغاتی خودتون راضی هستین؟ دوست دارین بعنوان یک فیلم تبلیغاتی از یک برند توی شبکه های اجتماعی پخش بشه؟ بنظرتون چقدر این فیلم میتونه امتیاز و جایگاه دریافت کنه؟

قطعا ساخت فیلم به صورت حرفه ای نیازمند صرف هزینه و صبر هست تا تیم فیلمسازی بتونه خروجی با کیفیت و دلخواه رو ارائه کنه. دقت داشته باشین، دیدگاه یک فیلمنامه نویس، بازیگر و تیم حرفه ای فیلمسازی به مراتب از افرادی که تا حالا هیچ تجربه ای در فیلمسازی نداشتن روشن و خلاق تر هست.

تیم فیلمسازی باران برای اینکه بتونه نیاز مشتری را همه جانبه پاسخگو باشد فیلمنامه رو به بازیگران بنام و افراد حرفه ای ارسال می کند تا نقد و پیشنهادی اگر به آن وارد هست اصلاحات لازم رو اعمال کنن که این کار 2 یا 3 روز قبل از اجرای فیلمنامه انجام می دیم. در فیلم های کوتاه هر چه اندازه جملات کوتاه تر باشه بهتره.

تجهیزات لازم برای ساخت فیلم کوتاه اینستاگرام

قبل از هر چیز یک یا دو دوربین لازمه. اگر خودتون میخواین اقدام به ساخت فیلم کوتاه اینستاگرام کنید دوربین گوشی های هوشمند امروزی هم عالی هستن. دقت کنید اگر میخواین فیلم حرفه ای تولید کنید باید از دوربینی که فرمت 1080i (فول اچ دی) ارائه می کنه استفاده کنید. بعد از دوربین داشتن یه میکروفون صدا قطعا از ضروریات هست (صدا مثل تصویر مهمه). تیم فیلمسازی باران به شما خرید میکروفون های شات گان (Shotgun) رو پیشنهاد می کنه.

نورپردازی که قراره برای صحنه فیلم برداری انجام بشه با لامپ های آرک، اسکای پانل، ددولایت، LED، نان لایت، چراغ، تنگستن و غیره امکان پذیره. در هر صورت 5 تا 10 لامپ سیم کشی شده میتونه یه تصویر واضح و نورپردازی ایده آلی رو بهتون ارائه بده. و در آخر مهم ترین موارد لوازم جانبی فیلمبرداری هستن که شامل کارت حافظه، هارد دیسک پشتیبان، سه پایه مخصوص دوربین، بازتاب کننده (رفلکتور)، نرم افزارهای تدوینن که یادتون نره تهیه شون کنید.

تهیه و تدارک این اقلام برای داشتن فیلمبرداری جذاب و هیجان انگیز فراموشتون نشه. اما اگر فکر می کنین در طول روز دغدغه زیاد دارین و نمیشه همه موارد رو اوکی کنید، موردی نداره. مای باران فکر همه جارو کرده و میتونین روی ابزار حرفه ای فیلمسازی و عوامل باتجربه ما حساب کنید، فقط کافیه بگید واسه چه هدفی می خواین ساخت فیلم کوتاه اینستاگرام رو داشته باشین.

تجهیزات ساخت کلیپ

اجاره لوکیشن و محل برای ساخت فیلم کوتاه

در نظر داشته باشین فیلمنامه نویسی باید مطابق با لوکیشن باشه. هر محتوایی مکان مورد نظر خودشو میطلبه تا احساسات و افکار رو بهتر با خودش همراه کنه. فیلمنامه ای که در محل مناسب فیلمبرداری نشه واقعا ثمره تمام هزینه ها و تلاش هاتون رو به باد میده. ما در تیم باران با توجه به فیلمنامه، مجوز فیلمبرداری در اماکن عمومی، پارک، مدارس، هتل ها، ساختمان، آپارتمان و بناهای اجاره ای را در اختیار داریم تا بشه با خاطری آسوده از تمام امکانات بهره مند بشیم. مهم نیست فیلمنامه متعلق به بناهای تاریخیه یا کاخ های اشرافی. هیچ محدودیتی نداریم که لوکیشن فیلمنامه باید در محلی همانند عمارت های لندنی تصویربرداری بشه یا صومعه های رومانی، چین، روم و غیره. مای باران بدون محدودیت فعالیت خودش رو در سراسر این جغرافیای پهناور انجام میده چون هیچ غیر ممکنی برای ما غیر ممکن نیست. کافیه بدونیم نیاز یک فیلمنامه چطور برآورده میشه.

اجاره لوکیشن برای ساخت کلیپ

تهیه لباس فیلمنامه کوتاه

چه کلیپ یک دقیقه ای بخواهید تولید کنید یا سریال تلویزیونی قطعا نیازمند تدارک لباس برای نقش اول و دیگر بازیگران خواهد بود. بی شک دوخت لباس هزینه های زیادی به همراه داره که گاهی برای خیلی از فیلمسازان هم گزاف و سرسام آور تمام میشه. تیم باران در این راستا آماده همکاری با شما عزیزان هست تا لباس های فاخر، اشرافی، قرون وسطی، ایران باستان، عهد عتیق، لباس های سنتی، لاکچری، مدرن و فشن ایرانی و خارجی را مطابق با خواسته کارگردان و نیاز فیلمنامه تدارک ببینه. خوشبختانه تیم تدارکات و فیلمسازی باران امکاناتی رو ارائه می کنه که هرگز فکرش را هم نخواهید کرد.

اگر در فیلمنامه کوتاه اینستاگرام دیده باشید در یک دقیقه کلیپ شبکه اجتماعی، اینفلوئنسرها چه هزینه هایی را متقبل میشن تا خروجی جذاب و تبلیغاتی پر بازدید داشته باشن. تیم باران این امکان رو به شما میده تا با مناسب ترین قیمت و کمترین دردسر از پکیجی کامل برای ساخت فیلم کوتاه اینستاگرام بهره مند بشید.

فروش سناریو طنز کوتاه

فیلمنامه نویسان باران با تجربه و سابقه سال ها فعالیت در سینمای ایران و جهان انواع ژانرهای طنز، درام، جدی و غیره را در دست کار دارند تا زیباترین جلوه های دیدنی و داستان های پرقدرتی را برای مخاطب به تصویر بکشن. فروش سناریو طنز کوتاه با توجه به محتوا، موضوع، شخصیت نویسنده برآورد میشه. در صورتی که فیلمبرداری سناریو شما به عهده تیم باران باشه دو گزینه پیش رو دارید:

  1. تعداد کاراکتر های کم با 1 یا 2 لوکیشن که به شما 5 تا 10 صفحه فیلم رو ارائه می کنه.
  2. فیلمسازی های دشوارتر برای رسیدن به کیفیت و نتیجه دلخواه زمان زیادی را میطلبه با این حال خروجی ممکنه روی 2 یا 3 صفحه ارائه بشه. در واقع فروش سناریو طنز کوتاه با توجه به این هست که هر چه زمان و دقت بیشتری برای فیلمبرداری صرف بشه طبیعتا هزینه ها هم بیشتر خواهد بود.

با این توصیف هر چه میزان کیفیت (بازیگر، لوکیشن، جزئیات صحنه، عوامل) براتون مهم باشه، به همون اندازه قیمت هم افزایش خواهد داشت. در نظر داشته باشین انتخاب کادر حرفه ای سینما و تلویزیون باران جای هیچ چون و چرایی برای تعلل در انتخاب نخواهد گذاشت اگر بدونین خروجی کار، برند را وایرال و خبرساز خواهد کرد.

فیلمنامه طنز سریال اینستاگرامی

ساخت فیلم کوتاه  – فیلم یک دقیقه ای

اگر همچنان مُصر هستید تا ساخت فیلم کوتاه رو شخصا داشته باشین از این صفحه دست خالی نخواهید رفت. ما برای شما هم راهنمایی های لازم را در ادامه ارائه می کنیم تا در این زمینه فیلمساز توانمند و همه فن حریف باشین.

گوشی های هوشمند امروزی با توانایی های بالایی که در فیلمبرداری دارن که ساخت فیلم های یک دقیقه ای کوتاه رو کمی آسون کرده. کافیه سری به اینستاگرام بزنید تا ببینید افراد مختلف چه حجمی از فیلم و ویدئو رو روزانه وارد این شبکه اجتماعی محبوب می کنن.

اول از همه گوشی مناسب رو انتخاب کنین که کیفیت تصویر اون از 720 پیکسل (فول اچ دی بهتره 1920*1080) بیشتر باشه. بعد از این مرحله برید سراغ هدف. هدفتون چیه؟ تبلیغات یا سرگرمی؟ میتونین با تلفیقی از این دو مقوله ساخت فیلم کوتاه رو داشته باشین. با این سناریو که وسط یه کلیپ یک دقیقه ای که افراد به دیدنش سرگرم هستن تبلیغاتی از کسب و کار یا محصول خودتون داشته باشین. دقت کنید مهم ترین چاشنی در ساخت فیلم کوتاه و یک دقیقه ای خلاقیت هست. در واقع بدون خلاقیت فیلم، روحی نداره تا به حس و حال مخاطب جون ببخشه.

برای ایجاد قوه تخیل و خلاقیت، برای مدتی به تمام اتفاقات، رخدادها، آدم های اطرافتون، کلیپ های طنز، فیلم های کمدی و غیره دقت کنین تا طنازی های یک نویسنده یا سوژه های یک رویداد رو بهتر تحلیل و دریافت کنین. به مرور زمان می تونین کمی چاشنی خلاقیت به فیلم کوتاه یک دقیقه ای خود اضافه کنید که رفته رفته هرچه این خلاقیت نو و بکرتر بشه، طرفداران خاص خودش رو هم پیدا می کنه. سعی کنین ایده جدید به فیلمنامه بدین و از کپی برداری خودداری کنین.

همچنین سعی کنین برای اجرای فیلمنامه از واینرهای اینستاگرام، بازیگران تئاتر و نمایش های خیابانی بهره مند بشید. اما اگر باز هم صرف هزینه ها برایتان دشوار است؛ از افرادی در اجرای فیلمنامه استفاده کنید که چهره، پرستیژ و کاراکتر جذاب و منحصر به فردی داشته باشن. همینطور همخوانی شخصیت و زبان بدن (Body language) فرد با کاراکتر فیلمنامه مطابقت داشته باشه. از جمله مواردی که در فیلمبرداری و ساخت فیلم کوتاه به صورت شخصی از اهمیت ویژه ای برخوردار هست، نورپردازی، زاویه و فاصله فیلمبرداری است. این سه عامل اگر به درستی بکار گرفته بشه در کیفیت و وضوع تصویر فیلم شما رو دست نخواهد داشت.

در آخر مرحله تدوین رو دارین که اگر به ابزار تدوین حرفه ای دسترسی ندارین هیچ ایرادی نداره. برای فیلمنامه های کوتاه طنز میشه بعد از هر سکانس، فیلمبرداری رو قطع کرد و در شرایط مناسب سکانس بعدی رو ضبط کرد. فقط دقت داشته باشین چون ساخت فیلم کوتاه یک دقیقه ای زمان کمی در اختیار دارد، کلیه آپشن ها را کیفیت بالا (high-quality) ارائه کنین تا همه چیز در بهترین حالت ممکن نمایش داده بشه. برای تدوین راحت فیلمنامه می تونین با اپلیکیشن های تدوین روی گوشی های حرفه ای (مثل کاین ماستر KineMaster، اینشات InShot) کار کنین که کارتون رو خیلی راحت میکنه. نرم افزارهای زیادی هستن که تنها با یک سرچ ساده به شما پیشنهاد میشن.

دورخوانی فیلمنامه و ساخت ماکت فیلم قبل از فیلمبرداری اصلی

اهمیت ساخت فیلم یک دقیقه ای

این روزها سیل عظیمی از کاربران فضای مجازی به سمت سوشال مدیای مختلف هجوم برده اند که کلیه اخبار، خرید و فروش، معاملات، اشتراک گذاری فیلم و تصاویر دلخواه رو با اون انجام میدن. عصر سرعت و کیفیت ایجاب می کنه؛ در مدت زمان کوتاه، اطلاعات باکیفیت و جذاب به مخاطب ارائه بشه. هر چه محتوای با کیفیت تری ارائه کنین دنبال کنندگان و اشتراک گذاری بیشتری هم خواهید داشت.

با این حال شاید ساخت فیلم یک دقیقه ای ایده نابی بوده که طرفداران گسترده ای پیدا کرد. خیلی از مشاغل، کسب و کارهای داخلی و بین المللی، بازیگران، واینرهای جوان و پرتلاش و سایر افراد این فرصت طلایی را غنیمت شمردن و در بستر فراهم شده درآمدزایی می کنن. بی شک رقم هایی که از این روش به دست میاد رو با هیچ مدل کسب و کاری نمیشه مقایسه کرد.

تنها رمز موفقیت این پیج ها و یا افراد چیه؟ ساخت فیلم کوتاه طنز و تبلیغاتی هست که در پشت صحنه خودشون فیلمنامه های قدرتمند، فیلمنامه نویسان حرفه ای و اکیپ مجهز دارن. اول بودن هیچ وقت اتفاقی نیست. تا زمانی که تلاش نکنی، وقت و هزینه نزاریم، بخوایم تنها با یه کلیپ ساده خودمونو به مخاطب معرفی کنیم، دوست عزیز از دور رقابت خارج میشیم.

مشاوران باران جهت ارائه کلیه اطلاعات در زمینه:

  • ساخت فیلم کوتاه طنز
  • ساخت فیلم یک دقیقه ای
  • فیلمنامه نویسی کلیپ های تبلیغاتی
  • فروش فیلمنامه کوتاه طنز
  • سناریو نویسی طنز، درام، و غیره
  • متن نریشن فیلم ها
  • دیالوگ نویسی

آماده پاسخگویی به سوالات شما همراه همیشگی مای باران هستن تا بدون هیچ ابهام و تردیدی اقدام به تبلیغات پرسود از طریق ساخت کلیپ و ویدئوهای تبلیغاتی، موزیک ویدئو، ساخت سریال و حتی فیلم های سینمایی کنین. همونطور که گفته شد، تدارک لوکیشن، بازیگر، لباس و تجهیزات فیلمبرداری برای بارانی ها بدون هیچ محدودیتی قابل انجام است. با شما هستیم تا خاطره ساز شوید و بیشتر از سایرین بدرخشید و دیده بشین.

 

فیلم و رسانه قوی ترین ابزار قدرته. همین الان فیلم برای رسانه ات بساز.

از همین زمین زیر پات … از همین هوای بالای سرت برس به مدیریت هکتارها زمین و آسمان … از مدیریت خودت به مدیریت میلیاردها آدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *