فیلمسازی, مدیریت پیج اینستاگرام

قیمت ساخت کلیپ

قیمت ساخت کلیپ

قیمت ساخت کلیپ

قیمت ساخت کلیپهمین اول بگم که همه قیمت هایی که اینجا نوشته شده است قابل مذاکره و بسیار قابل تغییر می باشد و ما اگر اینجا قیمت نوشتیم فقط برای ذکر برخی از محدوده و بازه حدودی قیمت هاست تا بتوانید برنامه ریزی حدودی داشته باشید اما همین جا عنوان کنم که بصورت شبانه روزی می توانید برای راه حل های زیادی که برای انواع مختلف فیلمسازی هست با شماره 09121943801 امیر علیپور تماس بگیرید.

 

چه نوع کلیپی؟

ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام؟ ساخت انیمیشن تبلیغاتی؟ ساخت کلیپ آموزشی؟ ساخت کلیپ تولد؟ ساخت کلیپ با عکس؟

بسته به نوع کار و درخواست سفارش دهنده نوع کار متفاوت است و براساس کیفیت خروجی می تواند قیمت متفاوتی از حقوق یک روزه یک نفر تا چندین میلیارد داشته باشد.

 

چه زمانی؟ زمان اش چقدر باشه؟

حتما قیمت ساخت تیزر یک دقیقه ای با ساخت فیلم ده دقیقه ای متفاوت است. همچنین محدودیت های زمانی نوع پخش و خروجی را در ساخت کلیپ باید در نظر گرفت و با توجه به نحوه نمایش و اکران و انتشار دست به ساخت کلیپ زد. براساس ثانیه، دقیقه، ساعت خروجی و یا راش ورودی می تواند قیمت ساخت کلیپ متغییر باشد. از ثانیه ای هزار تومان تا ثانیه ای چندین میلیون تومان این تعرفه می تواند نسبت به جزئیات و تعداد پردازش روی فیلم ارزش گذاری شود.

 

چه خدماتی نیاز دارید؟

ساخت کلیپ مراحل و جزئیات بسیار زیادی می تواند داشته باشید اما عمومی ترین مراحل آن شامل ایده، موضوع و فیلمنامه، بازیگر، لوکیشن، اکسسوار و وسایل صحنه، فیلمبرداری، صدابرداری، گریم، کارگردانی، تدوین، اصلاح رنگ، صداگذاری و انتشار می باشد.

هزینه ساخت کلیپکه سفارش دهنده کلیپ و فیلم می تواند براساس نیاز خود و یا تشخیص گروه سازنده بخشی از مراحل حذف و یا در هم ادغام و یا توسط یک یا چند نفر انجام شود. مثلا یک نفر می تواند مراحل فیلمنامه، بازیگری، فیلمبرداری و تدوین و انتشار را انجام دهد و یا برای هر مرحله چند نفر تخصصی و گروهی انجام شود.

قیمت فیلمنامه و سناریو کلیپ و فیلم چند؟

براساس تجربه و شهرت فیلمنامه نویس و هنرمند نویسنده این مبلغ از پانصد هزار تومان تا چند صد میلیون متغیر می باشد. برای کلیپ های اینستاگرامی از سیصد هزار تومن تا دو میلیون، برای فیلمنامه فیلم تبلیغاتی از یک میلیون تا پنج میلیون، برای فیلم کوتاه از دو میلیون تا ده میلیون، برای فیلم سینمایی از ده میلیون تا دویست میلیون، برای سریال از دو میلیون تا پنج میلیون برای هر قسمت تعرفه عمومی فیلمنامه نویسی می باشد.

 

قیمت دستمزد بازیگر کلیپ و فیلم چند؟

براساس زن و مرد، بچه یا بزرگسال، نوع فیلم، تعداد ساعات و روز آفیش بازیگر، دوری و نزدیکی و سختی فیلم، عوامل و هنرمندان فیلم، نوع پوشش و گریم، نوع خروجی و محل نمایش و اکران فیلم و سایر عوامل فیلم از ساعتی صد هزار تا چند صد میلیون قیمت دستمزد برای هر روز قابل تغییر می باشد. سیصد هزار تا پنج میلیون برای کلیپ اینستاگرام، پانصد تا پنج میلیون برای کلیپ تبلیغاتی و … دستمزد معمولی بازیگر برای هر آفیش می باشد اما براساس استثنا و معروفیت بازیگر تا چند میلیارد هم دستمزد قابل مذاکره و قابل پرداخت می باشد.

پشت صحنه موزیک ویدئو و مراحل ساخت موزیک ویدیو

پشت صحنه موزیک ویدئو و مراحل ساخت موزیک ویدیو

تعرفه فیلمبرداری و دستمزد فیلمبردار و گروه فیلمبرداری چند؟

در فیلمسازی معمولا عوامل هنری و ابزار بیشترین هزینه را دارند و فیلمبرداری از گروه هایی که بیشتر هزینه را دارد، چون هزینه تجهیزات فیلمبرداری معمولا خرید یا اجاره اش بالاست.

گروه فیلمبرداری براساس اینکه چقدر تجهیزات دارند و چقدر فیلم عوامل بیشتری دارد، می تواند تا چندین نفر به عنوان دستیار داشته باشد که هر دستیار کارهای تخصصی مثل فوکوس، نور، هلی شات، کرین من، برق و … داشته باشد.

دستمزد فیلمبردار و یا مدیر فیلمبرداری از 500 تا چند میلیون برای هر جلسه فیلمبرداری و یا روزانه می باشد. تعرفه دستمزد دستیار فیلمبرداری هم از 200 تا 500 متغیر می باشد.

 

قیمت و تعرفه تدوین فیلم:

قیمت تدوین نسبت به زمان خروجی فیلم، کیفیت فیلم، زمان و مقدار راش یا فیلم و محتواهای خام اولیه، زمان برای تحویل و … متغیره اما حدودا از 300 هزار تومان تا چند میلیون. بین 500 تا 2 میلیون هم کارهای معمولی خوبی می شه خروجی گرفت.

اما مشتریان و درخواست کننده معمولا از تدوینگر معجزه می خواد!! و ازش صداگذاری، انتخاب موسیقی و آهنگ، کارهای گرافیکی، جلوه های ویژه، اصلاح رنگ و … انتظار داره. تدوین گرهایی داریم که همین این کارهارو با هم انجام می دن ولی زمان زیاد و امکانات بالایی می طلبه. اما برای هر بخش هم می شه هنرمندان دیگری هم کار کنن و با تدوینگر تعامل داشته باشن. اگر تدوینگر هر کدوم از این بخش ها رو انجام بده به زمان و مبلغ تدوین هم اضافه می شه.

 

ساخت کلیپ تولد

اولا تولدت و یا تولدش مبارک !! همینی که به فکر ساخت کلیپ تولد هستی، واقعا ارزشمنده.

چند جور می شه کار کرد :

1- فیلمبرداری با میکس و مونتاژ از مراسم تولد و سورپرایز

2- فیلمبرداری با میکس و مونتاژ + عکس ، از مراسم تولد

3- عکاسی در آتلیه و یا فضای باز و لوکیشن های خاص

4- میکس و مونتاژ از عکس و فیلم های آرشیوی و قدیمی با آهنگ و … (معمولا تولد دوستان و آشنایان و … یا لوکیشن دور مثلا ساخت کلیپ برای کسی که خارج از کشور هستش و …)

معمولا مراسم تولد چندین ساعت زمان می بره و فیلمبردار (خانم یا آقا) از وقتی که وارد مراسم می شه، شروع می شه و از صحنه های حساس و اتفاق های قشنگ فیلمبرداری می کنه، بعدا میکس و مونتاژ و یا تدوین می شه و خروجی با کیفیت و جذاب در اختیارتون قرار می گیره تا این خاطره مشترک ماندگار بشه.

بعد از عکاسی هم می شه عکس و آلبوم چاپ شده تحویل گرفت و حتی فایل دیجیتالی عکس ها. و اینطوری این لحظات و اتفاق های قشنگ رو برای همیشه مانا کرد و تا نسل ها از این خاطرات قشنگ لذت برد.

اگه از اون آدم های با ذوق و پرانرژی هستین که می خواین این لحظات و کنار هم بودن آدم ها و همینطور حس قشنگ شون رو در فضای باز (طبیعت چشم نواز، بخاطر اینکه همش در و دیوار نباشه توی عکس هاتون) و یا لوکیشن و فضاهای خاص و یا حتی آتلیه هم با ابزار هنرمندانه تری (بعضی از تجهیزات خیلی خاص فقط در آتلیه ها نصب هستند و یا با آوردن تجهیزات زیاد مهمانان تون معذب می شن) به تصویر بکشید، ما بهترین امکانات و خاص ترین دکوراسیون و ویژه ترین مکان هارو برای اینکار براتون تدارک می بینیم و ایده های درجه یک بهتون پیشنهاد می دیم و انجام می دیم.

خیلی از آدم های با ذوق دنبال ساخت کلیپ تولد با عکس و فیلم و آهنگ هستند که در شبکه های اجتماعی منتشر کنن و یا در روز تولد پخش کنن و اینطور حس دوستی و ابراز محبت کنن و … کلیپ های تولد خانوادگی، مادر، پدر، خواهر، برادر، دوست، همکار، استاد، … کلیپ هایی احساسی با آهنگ های فوق العاده و تصویرسازی های نوستالژی و صحنه های که احساس های قدرتمندی مثل حس دوست داشتن، ارزشمند بودن، مفید بودن، رو به مخاطب می ده.

5- کلیپ های خاص با ایده های خاص (سناریو و فیلمنامه، لوکیشن های درجه یک، صحنه آرایی، ساخت آهنگ، بازیگر خانم و آقا و … )

 

قیمت ساخت کلیپ تولد؟

توضیحات کلیپ تولد رو بالا دادم و اما قیمت هاش نسبت به زمان، مکان (دوری و نزدیکی)، نفرات که می خواد (فیلمبردار، عکاس، بازیگر و …)، کیفیت (کیفیت فیلمبرداری و کیفیت خروجی)، ابزارهایی که استفاده می شه (هلی شات، صدابرداری، نورپردازی و …) متفاوته که من بازه قیمتی اعلام می کنم:

1- بین 1 میلیون تا 5 میلیون

2- بین 1.5 میلیون تا 5 میلیون

3- بین 1.5 – 2.5 میلیون

4- بین 500 هزار تومن تا 2 میلیون (دیگه خیلی خیلی ساده باشه، یه آهنگ و چند تا عکس می شه مثلا 350 تا 500 هزار تومن هم زد)

5- از 2 میلیون تا هر چقدر که شما بودجه در نظر بگیرد.

 

تعرفه ساخت کلیپ اینستاگرام

همونطور که توی توضیحات بالا گفتم، قیمت ساخت کلیپ برای اینستاگرام هم متفاوته. می شه کلیپی رو با 200 هزار تومن ساخت، می شه با 20 میلیون ساخت. به عواملی مثل بودن و در دسترس بودن خیلی از چیزها و یا عدم دسترسی به آنها بستگی داره. اما در کل برای کلیپ های ساده و معمولی شما به این چیزها نیاز دارید: فیلمنامه و متن، بازیگر، لوکیشن، فیلمبرداری، صدابرداری، تدوین و ادیت … . حالا شما اگه هر کدوم رو حل کنید و یا نفراتی که میارید چند تا کارو با هم انجام بدند، می تونید مبلغ و هزینه رو کم و یا با نفرات تخصصی و فوق حرفه ای و یا نهایت کیفیت، دقت و جزئیات روی هر بخش هزینه رو بیشتر کنید.

قیمت های معمولی:

فیلمنامه از 200 – یک میلیون

فیلمبرداری از ساعتی 300 تا روزانه 5 میلیون (می شه کلیپی حساب کرد یا ساعتی و روزانه)

صدابرداری رایگان با گوشی گرفتن تا یک میلیون صدابردار

تدوین از 200 تومن کلیپی تا یک میلیون هر کلیپی (بسته به اینکه صدا رو چطور گرفتین، فیلم چقدر دارین و با چه دوربینی گرفتین، گرافیک و صداگذاری لازم دارید؟ و …)

بازیگر از رایگان تا 3 میلیون (شاید بازیگرانی پیدا کنید که بخوان باهاتون کلیپ مشترک بسازن و مشتاق باشن، یا از بازیگرانی که با هزینه میان معمولا 500 تا 1 میلیون می گیرند)

لوکیشن از رایگان و پرده سبز تا 3 میلیون روزانه (سوئیت می خواید؟ کافه؟ مغازه؟ دفتر و … قیمت ها می تونه از رایگان و یا توافقی باشه)

 

هزینه ساخت کلیپ آموزشی

مثل همه موارد بالا، قیمت های ساخت کلیپ هم متغییره. عموما آموزش رو چند جور می سازند:

1- استاد، آموزش دهنده، محری و معلم نشسته و یا ایستاده تدریس می کنه.

2- استاد تدریس می کنه و همزمان تصویرسازی و کارهای ویدیویی و گرافیکی و … پخش می شه.

و … هزاران روش

 

موارد استثناها چطوره؟

ساخت فیلم و کلیپ، کاری خیلی هنری، خلاقانه است که می تواند تمام حرف ها و اعدادی که بالا گفتم رو بشکونه و … و بسیار قابل صحبت و مذاکره است، پس برای نتیجه بهتر پیشنهاد می کنم که تماس بگیرید و با چایی آماده در خدمت تون باشیم و گپی بزنیم.

 

با شماره 09121943801 امیر علیپور می تونید به صورت شبانه روزی تماس بگیرید.

امیر علیپور

13 دیدگاه در “قیمت ساخت کلیپ

  1. امین گفت:

    بهترین تیم جهان. راستگویی، فرمانده و پیشرو ، پاسخگویی، قدرت طوفان مغزی و قدرت علم و عمل و … تیم شما رو درجه یک جهان کرده. افتخار می کنم با شما رفاقت دارم.

    1. مهدی گفت:

      سلام یه سوال دارم چجوری میشه ک یه نفر ک میخواد از زندگیش فیلم بسازن از کجا باید شروع کرد میتونم شمارتونو داشته باشم احیانا

      1. امیر علیپور گفت:

        در مورد فیلم زندگی چند جور می شه ساخت : مستند بیوگرافی، فیلم جدی کوتاه و بلند سینمایی ، فیلم طنز کوتاه و بلند و … باید دید که چقدر ظرفیت داستانی و دراماتیک داره و …

        شماره هم که خواسته بودید :
        09121943801 امیر علیپور … شبانه روزی می تونی زنگ بزنی.

      2. حسين گفت:

        سلام وقت بخير
        براى سالگشت پدر و مادرم ميخواستم فيلمى بسازيد البته بهمراه تعدادى فيلم كه با موبايل گرفتم ، تايمش حدودأ نيم ساعت ، ميخواستم در مورد هزينه اش سؤال كنم

        با تشكر ، حسين

        1. انجام می دیم… تماس بگیرید 09121943801 امیر علیپور … شبانه روزی می تونی زنگ بزنی.

  2. ملیکا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من سه تا ویدئو ک پشتش پرده سبز بود رو ادیت زدم و کلیپای خوبی درست کردن ازشون.
    تقریبا تایمشون هم ۲ دیقه و ۳۰ ثانیه ایناس.
    چقد باید هزینه بگیرم.
    ینی هر کلیپ چند؟

    1. نسبت به کیفیت کارتون و کارهایی که می خواید انجام بشه … بین 1-2 میلیون مناسبه

  3. Mryam گفت:

    درود وقتتون بخیر
    من یک ویدیو ریلز اینستارو ادیت کردم و تایمش ۳۰ ثانیه هس . روی ویدیو متن و افکت و فیلتر و نویز برداری صدا استفاده شده . بنظرتون تعرفه مناسب برای هر ۱۰ ثانیه چقدر هست؟

    1. ما ویدیوتون و کیفیت کار رو ندیدیم اما در صورت کیفیت مناسب ، قیمت کل ویدیو از 400 – 800 مناسبه … در صورت کیفیت خیلی خیلی خفن … می شه تا 1500 هم گرفت.

  4. حقی گفت:

    سلام
    من میخوام خودم کار ساخت کلیپ شروع کنم، میتونم یعنی؟

    1. آره. حتما.
      چند ده ساعت آموزش و استارت زدن.
      شاعر می گه: تو قدم در ره نه و هیچ مپرس / راه خود بگویدت چون باید رفت.

  5. مهدی پور گفت:

    سلام خسته نباشید
    من خیلی به کار فیلمنامه نویسی علاقه دارم ولی برای اینکار نه تجربه دارم نه نمونه کار.
    آیا امکان داره با شما در این زمینه همکاری کنم؟

    1. مای باران گفت:

      زنگ بزن. راهنمایی می کنیم. 09121943801 علیپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *